Alchemie als psychologisch ontwikkelingsproces

Marie-Louise von Franz

Alchemie als psychologisch ontwikkelingsproces

Marie-Louise von Franz

Auteur

Marie-Louise von Franz

Marie-Louise von Franz (1915-1998) was wetenschapper, Zwitserse psycholoog en medewerkster van Carl Gustav Jung. In Zürich richtte zij het C.G. Jung-Instituut op, waar zij jarenlang werkzaam was als docente en leeranalytica. Von Franz schreef meer dan twintig boeken over analytische psychologie. Bij Lemniscaat verschenen van haar hand Het kwaad in het sprookje, De vrouw in het sprookje en De werkelijkheid in het sprookje.

Meer over Marie-Louise von Franz
Diny van der Aalsvoort

Vertaler

Diny van der Aalsvoort

Dr G.M. van der Aalsvoort was docent bij de Radboud Universiteit Nijmegen (1989-1994). Ze promoveerde in 2004 bij Universiteit Leiden en was daar werkzaam tot 2007. Vervolgens werkte ze aan de Universiteit Utrecht van 2007 tot 2009 en de Universiteit Groningen van 2008 tot 2013. Van 2008 tot en met 2011 was zij lector Spel aan Hogeschool Utrecht en van 2011 tot 2015 verzorgde ze het lectoraat Rekenen-wiskunde aan pabo APO van Saxion Hogeschool. Ze publiceert sinds 1992 over uitkomsten bij onderzoeken waar jonge leerlingen bij betrokken zijn. In 2000 verzorgde zij samen met prof.dr A.J.J.M. Ruijssenaars de redactie van het boek Jonge risicokinderen  bij Lemniscaat.   Haar meest recente publicaties zijn:   Van der Aalsvoort, G.M., & Broadhead, P. (2016). Working across disciplines to understand cooperative learning during play in educational settings. Journal of Childhood Education, 92(6), 483-493, http://dx.doi.org/10.1080/00094056.2016.1251798 Van der Aalsvoort, G.M., van der Zee, S., & de Wit, T. (2016). Bevorderen van gecijferdheid via het oefenen van meten en meetkunde in groep 2. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, Ontwikkelingspsychologie en Psychiatrie, 41(1), 18-31. Van der Aalsvoort, D., de Wit, T., Compagnie, C., & van Schaik, M. (2016). Onderzoekende houding uitlokken. Zone, 15(2), 6-9. Van der Aalsvoort, G.M. (Red.) (2017). Het belang van spelen. Leuven/Den Haag; ACCO. Van der Aalsvoort, G.M. (2017). 1 Introduction to the theme. In In M. Fleer, & B. van Oers (book editors), International Handbook of Early Childhood Education, Volume 2, Part V, Curriculum and assessment (pp. 1141-1146). New York: Springer. Van der Aalsvoort, G.M. (2017). 10 Conclusions and Discussion. In M. Fleer, & B. van Oers book editors), International Handbook of Early Childhood Education, Volume 2, Curriculum and assessment (pp. 1301-1307). New York: Springer.

Meer over Diny van der Aalsvoort
Lees verder