Jonge risicokinderen

Diny van der Aalsvoort

Jonge risicokinderen

Diny van der Aalsvoort

Auteur

Diny van der Aalsvoort

Dr G.M. van der Aalsvoort was docent bij de Radboud Universiteit Nijmegen (1989-1994). Ze promoveerde in 2004 bij Universiteit Leiden en was daar werkzaam tot 2007. Vervolgens werkte ze aan de Universiteit Utrecht van 2007 tot 2009 en de Universiteit Groningen van 2008 tot 2013. Van 2008 tot en met 2011 was zij lector Spel aan Hogeschool Utrecht en van 2011 tot 2015 verzorgde ze het lectoraat Rekenen-wiskunde aan pabo APO van Saxion Hogeschool. Ze publiceert sinds 1992 over uitkomsten bij onderzoeken waar jonge leerlingen bij betrokken zijn. In 2000 verzorgde zij samen met prof.dr A.J.J.M. Ruijssenaars de redactie van het boek Jonge risicokinderen  bij Lemniscaat.   Haar meest recente publicaties zijn:   Van der Aalsvoort, G.M., & Broadhead, P. (2016). Working across disciplines to understand cooperative learning during play in educational settings. Journal of Childhood Education, 92(6), 483-493, http://dx.doi.org/10.1080/00094056.2016.1251798 Van der Aalsvoort, G.M., van der Zee, S., & de Wit, T. (2016). Bevorderen van gecijferdheid via het oefenen van meten en meetkunde in groep 2. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, Ontwikkelingspsychologie en Psychiatrie, 41(1), 18-31. Van der Aalsvoort, D., de Wit, T., Compagnie, C., & van Schaik, M. (2016). Onderzoekende houding uitlokken. Zone, 15(2), 6-9. Van der Aalsvoort, G.M. (Red.) (2017). Het belang van spelen. Leuven/Den Haag; ACCO. Van der Aalsvoort, G.M. (2017). 1 Introduction to the theme. In In M. Fleer, & B. van Oers (book editors), International Handbook of Early Childhood Education, Volume 2, Part V, Curriculum and assessment (pp. 1141-1146). New York: Springer. Van der Aalsvoort, G.M. (2017). 10 Conclusions and Discussion. In M. Fleer, & B. van Oers book editors), International Handbook of Early Childhood Education, Volume 2, Curriculum and assessment (pp. 1301-1307). New York: Springer.

Meer over Diny van der Aalsvoort
Wied Ruijssenaars

Auteur

Wied Ruijssenaars

Wied Ruijssenaars is emeritus hoogleraar Orthopedagogiek aan de Rijksuniversiteit Groningen (na eerdere aanstellingen in Nijmegen, Leuven en Leiden).

Meer over Wied Ruijssenaars
Lees verder